Wiggelaar Verhuizingen

Meer dan 125 jaar verhuizingen in Amsterdam

Elke Amsterdammer kent de rood-groene verhuiswagens met de knalgele letter.

Je kunt de rood-groene huisstijl mooi vinden of niet, opvallen doet hij in ieder geval. En daar gaat het om: herkenbaarheid. Het is niet meer dan logisch om deze huisstijl door te voeren in de website, zou je denken. Dit was echter niet geval in de oude website. Ook zat de website technisch gezien niet goed in elkaar.

De oude en nieuwe website van Wiggelaar onder elkaar

Door de technische en structurele problemen werd de website niet goed gevonden via de zoekmachines. Om het gebrek aan organische bezoekers te compenseren werd er gebruikt gemaakt van Google Ads (voorheen AdWords). Er werd behoorlijk veel geïnvesteerd in Google Ads, maar door de slordigheid van de website en het gebrek aan authenticiteit straalde het geen vertrouwen uit. Er kwamen door Google Ads wel veel bezoekers op de website, maar er waren niet of nauwelijks offerte-aanvragen. Het doel van alle websites van verhuisbedrijven.

Na de grondige verbouwing en het doorvoeren van de huisstijl in de nieuwe website worden er meerdere offertes per dag binnengehaald. En Google Ads? Die staat uit.

Wil je ook kosten besparen op je website?

Neem contact op

De oude en nieuwe website van Wiggelaar zoals Google het ziet

Toen en nu op Google

Belangrijk bij elke website is de leesbaarheid voor de zoekmachines. Google heeft regels waar je je als website-maker aan moet houden. Deze regels veranderen continu, maar de basis blijft gelijk. Google moet de structuur van je website begrijpen. Hierboven zie je het verschil tussen een onleesbare en een leesbare website voor Google.

Wil je een uitgebreide analyse van je website?

Vraag ‘m aan

Een prachtig verhaal bleef onverteld

Na een lang gesprek met de heer Wiggelaar kwam er zoveel boven tafel. Oude foto’s en zelf een prachtig klein boekje met de hele historie van het bedrijf opgetekend door de vader van de huidige eigenaar. Zonde om er niets mee te doen, want het verhaal is prachtig. Ook was er op Facebook mooi beeld  beschikbaar, maar stond er op de oude website veel Stockfoto’s.

Een goede website maken vergt aandacht en tijd, maar vooral interesse in de ander. Wat maakt het bedrijf bijzonder en hoe brengen we dat het best over het voetlicht?

Lees meer over de geschiedenis van Wiggelaar Verhuizingen. 

Toch ook maar een Engelse versie

In ons onderzoek naar de vindbaarheid van de oude website kwamen we erachter dat er een aantal Engelse pagina’s bestond. Er was geen volledige Engelse versie van de website, maar deze pagina’s werden wel beter gevonden dan de Nederlandse.

Ook al was het geen onderdeel van het originele project, we hebben toch direct een Engelse website opgezet en de pagina’s vertaald. De eerste aanvragen zijn al binnengekomen via de Engelse website. 

Ook een online uitdaging?

Vraag je vrijblijvende analyse aan