Het doel van een WordPress website-analyse is het verbeteren van de gebruikerservaring, het verhogen van je positie op Google en uiteindelijk het genereren van meer bezoekers en conversies.
BOEI 17 biedt in de komende maand een gratis website analyse aan ter waarde van 250 Euro. We bekijken hiervoor de volgende onderdelen:
Technische Analyse
-
Snelheid
Belangrijk voor de bezoeker, maar zeker ook voor de zoekmachines is de snelheid van de website. Trage websites kunnen te maken hebben met de volgende onderdelen.
Trage hosting
Verkeerde WordPress-thema of plugins
Meerdere talen opgezet met plugins
Te zware foto’s en video -
Mobiel vriendelijkheid
De meeste website hebben een percentage van 60 procent mobiele bezoekers. Kritisch kijken naar de optimale gebruikers ervaring is van essentieel belang om je doelen te bereiken.
Veel WordPress thema’s zijn responsive (automatische mobiele variant). Toch valt er nog veel winst te behalen met een specifiek mobiel design. Minder ruimte betekent duidelijke prioriteiten stellen. -
Veiligheid
Bijna alle websites hebben een SSL certificaat. Dit is een minimale vereiste, maar is ook een schijnveiligheid. De belangrijkste zaken die je website veilig houden zijn de kwaliteit van je hosting en de hoeveelheid en kwaliteit van de gebruikte plugins. Het geregeld updaten van de plugins, thema’s en WordPress is essentieel om te zorgen dt je niet gehackt wordt.
Seo Analyse
Dit omvat het beoordelen van de kwaliteit van individuele pagina’s, met de nadruk op elementen die van invloed zijn op de zoekmachineposities. Belangrijke gebieden zijn onder andere zoekwoordoptimalisatie, metatags (titel tags, metabeschrijvingen), header tags en URL-structuur.
Content analyse
Content is King en een content-audit evalueert de kwaliteit, relevantie en prestaties van de inhoud van de website. Dit omvat blogs, artikelen, productbeschrijvingen en multimedia-elementen.
Gebruikerservaring (UX) Analyse
De UX-audit beoordeelt het ontwerp, de navigatie en de algehele gebruiksvroendelijkheid van je website. Het onderzoekt hoe gemakkelijk gebruikersinformatie kunnen vinden, de intuïtiviteit van de lay-out en de effectiviteit van call-to-actions. Mobiele responsiviteit, laadtijden van pagina’s en toegankelijkheid zijn ook kritieke factoren die de gebruikerservaring beïnvloeden.
Al deze onderdelen zijn van belang, maar alles valt of staat met je persoonlijke doelstelling. Wie wil je bereiken en wat wil je dat ze doen op je website. Hoe meer informatie die je met ons deelt, hoe uitgebreider en specifieker we je analyse kunnen maken.
Wil je meer weten over deze pagina of heb je andere vragen?
Neem contact met ons op