HomePortfolioBVD Tweewielers

BVD Tweewielers

Binnen twee maanden van online visitekaartje naar zes volledige websites

Lang geleden maakten we voor BVD Tweewielers een WordPress website. Logo moderniseren, template installeren, kleuren aanpassen enz. De adressen en openingstijden van de filialen waren te vinden en we hadden een aantal landingspagina’s gemaakt zodat ze via Google te vinden zouden zijn op bepaalde fietsmerken. Een goed begin, maar meer ook niet.

En toen kwam Stef.

Hij nam de zaak over van zijn vader en vond de online ingang niet goed genoeg. Elke donderdag kwam hij langs met inhoud, feedback en nieuwe inzichten. Fijn werken en dit was wederzijds. 

“Door de nieuwe website heb ik de investering binnen twee weken al terug verdiend.”

Stef Bakker, d.g.a BvD Tweewielers.

De uitdaging

Jaren geleden werkten we voor een winkel die zich richtte op gezondheidsproducten. Vier winkels (waarvan twee franchisenemers) verspreidt door Nederland. Vier verschillende ondernemers met elk een eigen doelgroep en een eigen visie op hoe de website eruit moest komen te zien.

Jarenlang deden we ons best om ze op één lijn te krijgen. Veel tijd en energie kostte het om een eenduidige online visie te ontwikkelen. Uiteindelijk tevergeefs.

Het moet toch kunnen? Een website ontwikkelen waar zowel ruimte is voor gemeenschappelijke inhoud als voor inhoud per locatie.

In de lente van 2019, 8 jaar verder, kregen we dezelfde vraag. BVD Tweewielers heeft 5 locaties in Amsterdam, elk met een eigen doelgroep. De nieuwe fietsen die locaties kunnen leveren zijn grotendeels hetzelfde, maar er zijn ook verschillen. De populaire E-bikes bijvoorbeeld worden niet op iedere locatie verkocht. Daarnaast heeft elke locatie zijn eigen aanbod van tweedehands fietsen.

Flexibele afzonderlijke websites zonder extra werk

Binnen BVD Tweewielers zijn er locaties die veel tweedehands fietsen hebben en de website actief willen gebruiken om deze te gaan verkopen. Ook willen deze filialen via sociale media hun eigen locatie profileren. Het is dus mogelijk om elke zaak apart in te richten.

Inhoud centrale website eenvoudig te distribueren naar verschillende filialen

De centrale website is de basis. Hierin worden alle fietsen op geplaatst. Dit betekent dat als een filiaal weinig tot niets doet aan de website, je geen lege website hebt aangezien alle inhoud op alle websites wordt geplaatst.
Gemeenschappelijke acties kunnen over alle websites eenvoudig worden gekopieerd.

Communicatie van de klant naar verschillenden filialen

Het is belangrijk dat alle communicatie bij het juiste filiaal terecht komt zonder dat je 20 formulieren moet ontwikkelen. Extenties van Ninja forms maken het mogelijk eenvoudig intelligente formulieren te ontwikkelen.

De proefritplanner

Als laatste kwamen we in onze wekelijke sessies op het idee om bezoekers een proefrit te laten plannen voor elektrische en tweedehands fietsen. Ook dit is locatie en product afhankelijk. Wij zorgden ervoor dat het eenvoudig en flexibel te beheren is en voor de bezoekers eenvoudig werkt. Het houdt rekening met op welke website je binnenkomt, maar geeft je ook de mogelijkheid om een ander filiaal te kiezen.   

Bekijk bvdtweewielers.nl